Kisah Penimbang Berat



Bangun pagi tadi terus msg si jantung hati..Selang beberapa minit si jantung hati call, berborak la dengan suara serak-serak basah ala Ramli Sarip Bapa Rock Malaysia. Bermacam topik dibincangkan, dari bab malam tadi wat apa, sampai lah tidur tadi mimpi apa.Yeah, kami memang begini setiap pagi, romantik kan? :p

Selesai melepaskan rindu di telefon, aku bangun mandi dan persiapkan diri. Katil macam biasa kemas, bantal disusun cantik, baju kotor aku campak dalam mesin basuh, pastu taruk sabun, then pusing sampai no 15.. Aku on PC untuk menyambung mendownload torrent aku..Tina yuzuki punye cerita ade lagi 40% untuk siap ahhaha...

Selepas semua kerja mengemas di dalam bilik aku siapkan, aku turun ke dapur untuk mencari makanan. Bangun tidur mesti la lapar ye dak? Nasib aku baik, menu makanan hari ni adalah nasi goreng, dan ada pulak lauk faveret aku iaitu ketam sambal..Perghh memang tak boleh di lepaskan. Tanpa membuang masa, aku taruk nasi dalam pinggan, amik dua ketul ketam.. Pastu terus makan kat depan tv sambil tengok man vs wild di saluran discovery chanel 551.

Tengah khusyuk aku menikmati hidangan tengah hari tu, tiba tiba mata aku terpandang penimbang berat yang terletak di sudut ruangan rumah aku tu. Aku tersentap dan berhenti melahap. Raut wajahku berkerut kerana memikirkan sesuatu. Rasa kesal mula menyelubungi diri. Berulang kali aku memandang nasi dan lauk yang berada di atas pinggan ni. Hurmmm, aku mengeluh panjang... Dan 45 saat kemudian, aku sambung makan sambil tengok man vs wild di saluran discovery chanel 551 tanpa melihat penimbang berat tu lagi...


ini memang berat aku sekarang

1 saman:

farwalis said...

orang munafik menipu..

jangan jadi camtu Kong......
berat awak lebih ringan dari itu!