aduh!


Semalam aku ber-chatting dengan cik kekasih guna ym. Banyak kami bualkan, bermacam info yang masuk kepala aku nie. Sedar sedar dah hampir jam 12 malam, cik kekasih pun nak tidur.Dia memang selalu tidur awal. Orang kerajaan tidur mesti kene cukup, prestasi kene jaga, kualiti kene berganda, baru boleh maju dan berjaya..Lagipun bekerja untuk rakyat nie, jangan dibuat main..Besar tanggungjawabnya hee.. 

Sebelum tidur mestilah ada 'wish' untuk membuat tidur lebih lena ye dok? Benda macam ni jangan buat-buat lupa, buruk natijahnya esok hari. Dan waktu tu juga banyak lah nasihat ,pedoman dan arahan yang cik kekasih bagi kat aku. Antaranya sebelum tidur sms dia, baru lah romantik hee..Kalau tak sms sbelum tidur lepas tu bagi alasan tertido memang nahas la jawabnya.

Aku membaca setiap perkataan yang ditaip oleh cik kekasih pada screen PC dengan teliti. Lepas satu satu cik kekasih menasihati aku, tiba tiba dia tidak lagi menaip. Perkataan terakhirnya tergantung begitu saja. Aku masih menanti, menunggu dia menyambung bait bait bicaranya. Mana lah tau, dia tengah karang puisi untuk tatapan aku sebelum tidur ke, layan jugak. Sukar aku nak meramal perbuatan cik kekasih nie. Kadang kadang pening jugak dibuatnya. Lama aku tunggu dia menyambung bicaranya, namun aku hampa. Aku buzz berjuta kali dia buat tak faham. Aku dah jadi huru hara sampai keesokkan harinya..

Tengah hari tadi dia call aku, aku terus bertanya kenapa semalam tiba tiba mendiamkan diri, aku ada buat salah ke? Dengan selambe die jawab

"Saya tertido la wak".

aduh! 




4 saman:

unknown said...

kesian cik kekasih.. pnat... smpai ym pn leh tetdo... tape2.. amir memahami owg nye

farwalis said...

tak pernah-pernah ym leh tertidur. hebat gak dia!

fndrocka said...

apa yg kau buat kat dia..sampai boleh tertido..

am3r said...

zuer: biase la, org bekerja ni mmg penat...

frwls: erkk die mmg hebat wakkak

fndrocka: aku tak buat pape la, dlm ym kot :p