Aku benci Suzi!

Dari jauh aku pandang kuda tu, sebab aku perasan dia dok jeling atas bawah je masa aku sampai tadi..Tiba tiba aku dah berdiri betul-betul kat sebelah kuda yang diberi nama Suzi oleh pihak Pendaftaran Kuda Malaysia (PKM). Rasa macam nak beli sekor tambat kat tapi pagar rumah aku. Senang kalau nak pergi melantak Sany char kuey tiaw, tak payah nak start motor, tak payah isi minyak, tunggang  kuda je dah sampai. Mengikut percakapan bangla yang jaga Suzi ni, ade baby dalam perut dia. Aku pun meraba raba la perut Suzi tu dengan penuh kasih sayang. Suzi suka, aku gembira dan kami bahagia. 


Kebahagian itu tak kekal lama. Saat aku berada di belakang kuda tersebut, tidak semena mena kaki kanan Suzi yang jinak itu telah melakukan satu tendangan padu tepat di peha kanan aku. Aku pandang Suzi tak puas hati, dibalas dengan pandangan selambe beserta senyuman sinis dari Suzi..Muka aku merah tahan sakit, tapi aku cool buat macam tak takde apa apa yang berlaku..Perasaan dendam mula menyelubungi diri.. Tapi aku batalkan niat aku untuk balas dendam. Sebab tidak jauh dari tempat aku berdiri ada 4-5 ekor kuda lain tengah pandang pandang aku daring. 

"Takpe, ni tempat kau..kau datang tempat aku,siap kau aku buat gulai kuda!!" getus hatiku yang penuh amarah..

7 saman:

Jay said...

hahahaa.. cumel tak suzi tuh? hehehe..:P

farwalis said...

padan muka ko gila

am3r said...

jay: comel, bulu lebat...gelap2, sesuai ngn ko hee...klo nk berkenalan nnti aku bwk ko g jumpe die....mantop beb

caki: ko jeles kan? kan? kan?

unknown said...

hahahahahhaha... klu tiada crite ni, tiada la kenangan di kl tower

am3r said...

boleh aku cerita kt bini petama kedua ketiga dan seterusnya pasal kenangan ni ye dop?

Pemilik Lorong said...

ye doh tu mer..tp batin ko mampu ke nak berbini dua tiga..hehhehe

am3r said...

erk tu kne try dlu la hahah