mind map


Mind map adalah peta minda. Kalau kita perhatikan, analisa, kaji selidik kebanyakkan pelajar yang berjaya dalam SPM, PMR, Final Exam kt U tak kira swasta atau pun awam, semua menggunakan peta minda untuk belajar. Pasti berjaya!!!!

Itu kalau untuk mereka yang ingin pandai dan fokus dalam kelas. TAPI, aku telah menukar konsep peta minda ini daripada untuk senang untuk memahami kepada untuk menghilangkan mengantuk dalam kelas. SUMPAH aku mengantuk dalam kelas 'Marketing' tadi, jadi aku mengeluarkan A4 dan mula melukis ntahpape dan menulis ntahpape. Apa yang ditulis oleh lecturer, aku catat kat balik A4. Ini boleh menghilangkan mengantuk, dan sebetulnya, sepatah haram aku tak faham apa yang diajar oleh lecturer 'Marketing' nie. Cuma yang aku ingat, dia ada sebut pasal 'Harley Davidson'.

Tulisan aku memang buruk, tapi bersebab. Aku kedekut ilmu, dan tak nak bagi orang len faham apa yang aku tulis, bukan sebab tulisan aku buruk OK?


ps: lukisan lukisan itu tiada kene mengena dengan subjek 'Marketing' tersebut, terima kasih

10 saman:

Snow White said...

nnt tolong ajarkan wat mind map k...

farwalis said...

buaya oh buaya. sungguh buaya! aku tahu apa kau sisipkan dalam lukisan tu.

Unknown said...

lecturer mesti bagga ngan ko pasal peta minda tue...hahhah

am3r said...

pasal kamu, saye mesti tolong :p

aku x lukis gamba buaya pon caki,mne ade buaye ahhaha

lecturer tu da fedap tgk aku asik tdo je :D

Snow White said...

terima kasih..=)
peta minda ini sgt mudah di fahami.
sy da click dah tuk pemandangan yg lebih jeles...rumah 2 lawa.

Nurrain Elfrisha said...

lukisan ada perempuan.
haha.

*xske subject marketing.=)

am3r said...

sama2..rumah tu tumah kita ahhaha


kalau ade lelaki, mesti ade perempuan kan.......marketing memang masa untuk melukis

Snow White said...

sy nk apartment. lg cun klau condo..=D

am3r said...

ok...nnti awk bli kita dok sesame eh ahahha

Snow White said...

xper...nnt bakal suami sy bli kan.
jgn risau k..