Kepala Batu


Handphone aku berbunyi dan aku terjaga. Jam menunjukkan pukul 9 pagi. Seperti biasa rutin harian pagi ku, sebelum gosok gigi dan mandi aku akan ke beranda untuk membuat senaman asas 'push up' dan 'bumping' (betol ke eja cmni?) sebanyak 30 kali. Kemudian baru aku capai tuala dan aku mandi. hurmm ok, yang pasal senaman tu aku tipu jer, Jadi boleh lupakan ek. Lepas aku mandi, aku ambil baju kemeja dan seluar yang dah siap bergosok dan mengenakan kemas di badanku. aku melihat cermin.

"boleh tahan muka kau ni mir?" aku cakap sendiri.

Minyak wangi CK be menjadi pilihan, aku sembur 2-3 das tepat ke dada, leher dan tangan. Memang wangi, aku tak tipu. Minyak rambut? Maaf, dah lama aku tak pakai minyak rambut hihi. Aku capai beg galas 'Versace' downtown yang aku beli tempoh hari, kunci motor dan kunci rumah. Sepeti biasa aku akan panaskan enjin motor pilihan keluarga terlebih dahulu sebelum memulakan perjalanan.

Dengan bacaan Bismillah, aku meneruskan perjalanan ke kolej, yang lebih kurang 5 kilometer dari rumah ku. Pagi tu sungguh sejuk, angin sepoi-sepoi bahasa mengerbangkan rambut ku yang ikal mayong. Sambil menunggang motor pilihan keluarga tersebut, Aku menyanyi lagu 'Jai ho' dari Pussycat Doll dan AR Rahman. Sampai nak nyanyi time chorus je, Pcrettttttttttttt aku menarik break dengan mengejut.


"Celaka, aku lupa pakai helmet"

Gambar hiasan semata mata

8 saman:

Anonymous said...

s e n g a l terlebih ko nie!

:))

Nurrain Elfrisha said...

eyh..
sengal..
hahaha.
=p

am3r said...

korang gelak2....nanti korang bawak keta, telupa bawak kunci hahaha...padan muke :D

zul said...

sblum tido pakai elmet trus...

am3r said...

nnti otak x berkembang dowh, cmne nk keje gomen

Jo said...

urghhh,,



amek ubat kuat ingatan.

am3r said...

dah overdosss dah neh :p

Jay said...

push up n bumping??