kemahuan mengatasi kemampuan


Pada tahun 1999, ketika bumi malaysia sedang berperang untuk menstabilkan masalah ekonomi yang kian meruncing ketika itu, aku berada di atas padang untuk merelialisasikan suatu objektif. Ya!! aku ingin membuktikan orang XXL macam aku pun mampu lakukannya.

Cubaan pertama pass, kedua berjaya dan ketiga akan aku harungi sebentar saja lagi. Maruah sebagai ketua pengawas harus dijaga, supaya tidak sedikit calar pon tercalit padanya. Aku melangkah perlahan ke tempat garisan permulaan. Di sini sejarah akan tercipta, rekod bakal dipecahkan oleh seorang lelaki bernama amir amri. Anak mataku tajam fokus ke depan.

aku menarik nafas panjang, demi 2 mata yang beharga untuk rumah sukan 'Laksamana', darah pun sanggup ku taruhkan dan aku tahu banyak matamata liar sedang melihatku. Rentak telah ku temui, langkah ku susun cantik semakin lama semakin deras.

Ain seorang gadis sunti yang hot sibuk melembai, tapi sikit pun aku tidak endahkan. Larianku semakin kencang, 2 mata berada dalam genggaman. Sampai di hujung aku memijak papan lalu melompat dan melonjak tinggi di udara dengan kaki kiri. Aku merasa seperti di awangan, lama di udara. Matamata liar tadi semuanya terkaku melihat lompatan ku yang agak tinggi. Di saat aku 'landing' atas pasir tersebut, tiba tiba.......


PRAKKKK......yezzzaaa, kaki kanan aku patah...


ehsan encik google

2 saman:

farwalis said...

lah. nape tak tercabut lutut ? kan berat....

am3r said...

yang berat tu kau lah