Patung dan Pisau


Dari kecik aku takut dengan benda ni, sampai fobia nak tidur malam. Habis semua yang ada kat bilik aku, aku letak kat bilik kakak aku. Mahu dia datang bawak pisau malam malam merayau dalam rumah, siapa nak tanggung?

Tapi tu 20 tahun lepas, sekarang akud ah berani sikit. Er sikit je.

Fobia itu kembali beberapa tahun kebelakangan ni. Muka dia mirip, amat mirip sekali dengan  fenomena yang pernah melanda zaman anak kecil dulu. Cuma kali ini dia tidak lagi membawa pisau dan merayau malam hari. Mungkin itu strategi terbaru dia. Dia tinggal hanya beberapa kilometer dari kawasan rumah aku, gelisah kembali bermain di dalam sanubari ini. Setiap kali kami terserempak, aku buat buat berani. Melihat gaya dia melahap makanan saling tak tumpah seperti apa yang ditayangkan di TV satu dahulu, rakus, kejam, ganas dan tidak berperikemanusiaan. Cuma yang membezakan  mangsanya dulu dan kini adalah, dulu manusia sekarang ayam goreng.

Aku harap hari mendatang dia akan insaf, dan tidak melakukan keganasan pada sekalian alam.



Late chucky

0 saman: